08/05/2018
Walter De Roeck

De Koninklijke Belgische Korfbalbalbond – Vlaamse Liga vzw is op zoek naar vrijwilligers die in onze federatie willen optreden als clubadviseur.

Wat is een clubadviseur?

Als clubadviseur moet je er mee voor zorgen dat de clubs van de KBKB gezonde clubs zijn en dat ze zich thuis voelen in de grote korfbalfamilie. Je fungeert als vraagbaak en je bent het eerste aanspreekpunt voor een clubbestuurder. De focus ligt voornamelijk op het informeren en ondersteunen van je contacten binnen de clubs.

Wat moet ik als clubadviseur doen?

Belangrijk is de continuïteit van de club centraal te stellen en te helpen de diensten van de KBKB voor clubs toegankelijk te maken. Als clubadviseur probeer je inzicht te krijgen in de actuele situatie en de toekomstvisie van een club. Waar mogelijk zal je ondersteuning geven bij het oplossen van knelpunten en daarbij kan je rekenen op de hulp van het vast personeel en de comités binnen de federatie.

Je kerntaken:

• Je onderhoudt contacten met de clubs in jouw regio en je werkt nauw samen met de medewerkers van het bondsbureau van de KBKB en het Comité Ondersteuning Clubs.
  • Door regelmatige bezoeken aan de clubs in de regio, krijg je een goed beeld van deze clubs zodat je goede praktijken, opportuniteiten, maar ook knelpunten in kaart kan brengen. Je vertaalt deze naar een actieplan en je volgt de uitvoering mee op.
  • Je bent de verbindingspersoon tussen clubs onderling en tussen de clubs en de federatie.

Ben ik geschikt?

• Je legt graag contacten, je bent communicatief vaardig en je beschikt over een grote luisterbereidheid
  • Je neemt initiatief, bouwt een netwerk op en je weet dit te onderhouden
  • Je bent analytisch ingesteld en projectmatig werken is je niet vreemd
  • Je werkt vlot met MS Office toepassingen ?
  • Relevante ervaring in een kaderfunctie (clubbestuurder of lid comité KBKB, etc.) is een pluspunt

Interesse?

Indien u interesse hebt in deze opdracht of indien u nog verdere vragen hebt, gelieve contact op te nemen met David Van den Bosch, david.van.den.bosch@korfbal.be (03/366.20.35).