01/05/2018
Walter De Roeck

Voorwaarts is er voor het eerst in de clubgeschiedenis in geslaagd om de Beker van België binnen te halen.

De afgelopen jaren stond de club uit Edegem al diverse keren in de finale, maar moest toen steeds met zilver tevreden zijn.

De finale werd geen oogstrelende wedstrijd en zat lang op slot. Bij de rust stond er een magere 5-6 voorsprong voor Voorwaarts op het bord. Borgerhout/GW had meermaals de kans om de wedstrijd in handen te nemen, maar faalde in de ganse wedstrijd driemaal vanop de stip op cruciale momenten.

In de slotfase kon het nog alle kanten op, maar bij een 14-14 stand was het tijd voor verlengingen. Daarin leek Borgerhout/GW de beste papieren te hebben en nam een voorsprong van 2 doelpunten (17-15). Maar Voorwaarts knokte zich langszij en toen kwam opnieuw een spannend slot, met een trefzekere Julie Caluwé op de vrijworp en een gemiste strafworp voor Borgerhout/GW.

Voorwaarts dus met de trofee Van Steenbergen richting Edegem.

Doelpuntenmakers :

Borgerhout/GW: N. Daelman (1), L. Van Bastelaere (1), J. Amorgaste (9), J. De Vriendt (3), G. Pauwels (3)

Voorwaarts: J. Caluwé (5), L. Denis (2), C. Hellemans (4), B. Mardesson (1), R. Van Laeken (2), J. Van Pelt (4)