31/07/2018

Bondscoach Detlef Elewaut heeft voor aanvang van de voorbereiding op het EK (dit najaar in Nederland) zijn voorselectie uitgebreid met enkele jonge beloften.

Zo vervolledigen Tine Pirquin (Boeckenberg) en Jarre De Ley (AKC/Luma) vanuit de U21 WK-selectie de Diamonds. Daarnaast verloopt de revalidatie van Saar Seys (Floriant) voorspoedig en heeft zij de trainingen hervat. Zij wordt dus ook opgenomen in de voorselectie van de Diamonds.

“Het team was op de hoogte dat de voorselectie niet definitief was en dat de kans op uitbreiding bestond. Met het oog op de nieuwe doelstellingen van het Comité Topkorfbal wordt er geopteerd om getalenteerde jonge spelers goed op te volgen. Saar Seys heeft reeds bewezen bij de top van België te behoren en ik wil haar in dit nieuw traject opnemen. Haar revalidatie is belangrijker dan het EK, maar haar willen we graag al in het proces betrekken. De toekomst zal uitwijzen of ze het EK zal halen.

Jarre De Ley heb ik van kortbij aan het werk gezien op het WK U21 en hij was bij de betere spelers op dit tornooi. Het is bovendien niet de eerste keer dat hij op internationaal niveau excellereert. Hij heeft de attitude en uitstraling die we van een topsporter verwachten. De kwaliteit van zijn keuzes en de uitvoering ervan tijdens de wedstrijd zijn al hoog en kunnen snel nog een hoger niveau aan.

Ook Tine Pirquin heeft me tijdens het WK kunnen bekoren. Zo kan ze in lijn sterk eindigen wat een enorme meerwaarde zou kunnen zijn binnen ons team. Op vlak van keuzes en looplijnen tijdens de wedstrijd, heeft zij nog wel werk te verrichten. Met haar opname in de selectie, ben ik ervan overtuigd dat zij snel de nodige stappen kan maken”, aldus Detlef Elewaut.

Deze elite-groep start de voorbereiding op het EK met een stage in het Sport Vlaanderen centrum te Herentals in het weekend van 10 augustus. Vanaf maandag 13/8 starten de reguliere trainingen en volgt een reeks aantrekkelijke oefenwedstrijden (later meer hierover).