27/12/2018

Op de eerste dag van de Korfbal Challenge in Rotterdam kwamen onze U17 en Diamonds in actie.

Op de eerste speeldag op de Challenge hebben de Diamonds gewonnen van China met 18-28. In de aanvangsfase van de wedstrijd namen de Diamonds de leiding in de wedstrijd nadat de Chinezen de openingstreffer lukten. Weglopen was echter niet aan de orde want via doorbraken en strafworpen bleef China aanklampen. 11-12 gaf het scorebord aan bij de rust. In de tweede periode namen de Diamonds wel gestaag afstand van China. Er was meer controle en de betere keuzes werden gemaakt om zo de wedstrijd met 10 doelpunten verschil te beëindigen.

Doelpuntenmakers:

Tess Mathis 3, Famke Wuyts 2, Julie Caluwé 3, Saar Seys 1

Jarre De Ley 3, Lars Courtens 7, Jordan De Vogelaere 4, Brent Struyf 5

U17

De U17 begonnen ’s ochtends aan de Challenge met een 7-9 verlies tegen de U19 van China. De afwerking was ondermaats en zo kon het verlies niet afgewend worden.

De volgende wedstrijd tegen Zuid-West werd gewonnen met 15-17. Tegen West stond het kleinste verschil op het bord bij de rust (7-6), maar de scores bleven uit in de tweede periode en zo verloren ze deze wedstrijd met 11-9. De slotwedstrijd van de eerste speeldag tegen Oost eindigde in een 13-13 gelijkspel.