29/12/2018

Laatste tornooidag van de U17 en tweede wedstrijd van de Diamonds op de Challenge.

De Belgische U17 begonnen hun tweede wedstrijddag op de Challenge in Rotterdam met een 12-8 zege tegen Engeland. Wat later volgde de wedstrijd tegen het Duitse U19 team en die werd met duidelijke 15-6 cijfers gewonnen.

In de laatste wedstrijd was "het vet van de soep" en ondanks fraaie combinaties, bleven de scores uit en zo eindigde de partij tegen Zuid in een 6-10 verlies.

De Diamonds moesten, een half uur later dan gepland, in de laatste wedstrijd van de dag aan de slag tegen de Nederlandse kampioen Top/SolarCompleet. De wedstrijd verdiende geen schoonheidsprijs, maar de strijdende Diamonds lieten Top niet begaan. De Nederlanders namen de beste start, maar naar het einde van het tweede kwart werd de achterstand verkleind tot 2 doelpunten (10-12). Nog 2 tegentreffers in de laatste 2 minuten zorgen voor een 10-14 ruststand.

Na de korte onderbreking van 3 minuten, de Diamonds terug naar 12-14 en die twee-puntenkloof bleef lang behouden. Het Belgische team slaagde er echter niet in om korter bij te komen en na een verdienstelijke wedstrijd werd er afgefloten bij een 19-22 stand in het voordeel van Top.

Op de derde wedstrijddag van de Challenge ontmoeten de Diamonds het talent team NL.