16/03/2019
PETER D'HOLLANDER

In een spannende eerste halve finale bij de U12 won Vobako van Rijko. Maar dat ging veel moeilijker dan verwacht.

De eerste wedstrijd van de 2 korfbal weekends in Herentals was de halve finale van de U12 waar  Vobako en Rijko streden voor een plaats in de finale. Vobako begon het vlotst aan de wedstrijd. Na enkele mooie aanvallen werd er 2 keer gescoord . Vobako 2-0 voor na 6 minuten. Rijko leek wat onder de indruk en kwam niet aan goede aanvallen toe. Maar die Herentals stress ebde weg en bij Vobako lukte het niet meer zo goed. Tijdens de laatste 3 minuten van de eerste helft kon Rijko twee maal tegenscoren en zo konden we rusten bij een 2-2 stand.

De tweede helft waren de zenuwen bij iedereen duidelijk verdwenen. Er werd aan de lopende band gescoord en we kregen een topwedstrijd te zien. Vobako nam dadelijk 2 doelpunten voorsprong , maar Rijko liet niet begaan en scoorde even snel twee maal tegen . 4-4 na vijf minuten. Het mooiste doelpunt van deze wedstrijd was de 4-5 van Rijko na een actie over verschillende spelers. Het ging nu heel snel . Halfweg deze spannende tweede helft kwam Rijko 6-9 voor. Tijd dus voor een time-out  bij Vobako. Die had dadelijk effect en leverde ons een spannende laatste vijf minuten op. Vobako knabbelde aan zijn achterstand en nam twee minuten voor het einde weer de leiding (11-10). Die werd niet meer uit handen  gegeven en zo werd Vobako de eerste finalist bij de U12.

Foto : Marco Spelten