17/03/2019
PETER D'HOLLANDER

Een doeltreffender Spartacus/NDN verslaat Appels in de runner-up wedstrijd en stijgt naar Hoofdklasse 1.

Na een lange scoreloze periode opent Spartacus/NDN de debatten en neemt een 4-1 voorsprong. Appels wil zijn plaats in Hoofdklasse 1 niet zo maar afgeven en knokt zich terug in de wedstrijd. Halfweg de eerste helft is de stand 5-5. De wedstrijd blijft spannend en beide ploegen geven elkaar geen duimbreed toe. Rusten doen we met een 10-9 voorsprong voor Spartacus/NDN.

In de tweede helft houden beide ploegen elkaar nog eentijd in evenwicht, maar dan neemt Spartacus/NDN de wedstrijd in handen. Het werkt beter af komt zo halfweg de tweede helft 17-13 voor. Deze voorsprong bouwen ze verder uit tot 22-16 op een  minuut voor het einde. In dei slotminuut kan Appels nog 2 keer scoren, maar met een 22-18 eindstand zakken ze toch naar Hoofdklasse 2. Spartacus/NDN mag volgend seizoen in Hoofdklasse 1 aantreden.

Foto Marco Spelten