17/03/2019
PETER D'HOLLANDER

Leuven blijft nog een jaar in de promoleague. Het had minder moeite met Vobako dan verwacht.

Na een scoreloze eerste vijf minuten neemt Leuven de wedstrijd in handen en loopt in geen tijd tot 5-1 uit.
Vobako kan halfweg milderen tot 5-3. Nadien is het echter terug in Leuven dat dankzij hun rebound sterke en vlot scorende
heren Vobako weg speelt. Bij de rust lijkt de wedstrijd al beslist, bij een 12-3 voorsprong voor Leuven.

Ook in de tweede helft duurt het een tijd alvorens er doelpunten vallen, maar het spelbeeld verandert niet. Met nog een  kwartier te gaan leidt Leuven met 16-6. Beide ploegen lijken nu bevrijd en er wordt vlot gescoord door allebei. Leuven wint uiteindelijk met 25-14  en blijft in de promoleague. Vobako moet volgend seizoen terug aan de bak in hoofdklasse 1.

Foto Marco Spelten