23/03/2019
PETER D'HOLLANDER

Kwik pakt verdiend de titel in een fel bevochten wedstrijd. Liesbet Bollaerts maakt het verschil halfweg de tweede helft.

Een onuitgegeven finale voor de NDN Topleague. Beide ploegen wachten al vele jaren op een titel. De eerste tien minuten van de wedstrijd zijn voor Borgerhout/GW. Ze lopen uit tot 1-5. Bij Kwik zie je duidelijk de zenuwen en de gemiste kansen. Maar die verdwenen en de volgende tien minuten neemt Kwik de bovenhand en keren ze de situatie helemaal om. Met 8-6 gaan we de laatste 5 minuten in. Daarin kan Borgerhout/GW terug gelijk komen tot 9-9. De onvermijdelijke Liesbet Bollaerts en Yannick Wauters , met een strafworp die op de buzzer wordt toegekend zorgen er echter voor dat Kwik met 11-9 kan gaan rusten.

In de tweede helft gaat het geruime tijd gelijk op . Het zijn Jarni Armogaste en Jaro Peeters die Borgerhout/GW in de wedstrijd houden. Tot Liesbet Bollaerts met nog tien minuten te gaan twee keer raak treft en Kwik op 16-12 brengt. We gaan de laatste vijf minuten in met nog altijd 16-13 voor Kwik. Borgerhout/GW kan de kloof niet meer dichten en Kwik pakt na 38 jaar nog eens de titel.  Het verschil werd gemaakt door  de Kwik dames met 9 doelpunten , waarvan 6 door Liesbet Bollaerts en Kwik de titel bezorgden.

Foto : Marco Spelten