16/05/2019
David Van den Bosch

We geven graag de eerste impressies van een mooi nieuw project uit de regio Kempen.

Binnen het Jeugdsportnet KDR is de Kempische Korfbalacademie al langer een begrip binnen de clubs uit deze regio. Recent is men daar ook gestart met een nieuw project rond scheidsrechters. Onder leiding van voormalig topscheidsrechter Dirk Van Heertum werd in de eerste drie maand van 2019 een toer gedaan van alle clubs in de regio. Hieruit hebben 22 mensen zich kandidaat gesteld voor deelname.

Tijdens het tornooi op Vobako smaakten de eerste 16 deelnemers van hun debuut als scheidsrechter tussen de lijnen. In mei en augustus volgen nog twee tornooien waar deze mensen verder kunnen smaken van de wedstrijdleiding. Daarna start er nog een 2 jarig begeleidingstraject.

Dit mooi project toont mooie vooruitzichten voor de toekomst van onze scheidsrechters.

Hieronder zie je enkele impressies over de eerste ervaringen tijdens het scheidsrechtersdebuut van de deelnemers aan dit project.

Meer info over dit project via info@jeugdsportnetkdr.be

Interview met Rijko voorzitter Joris Bruyns over het project.

Interview met Tom Brusten (deelnemer aan het project)