01/08/2019

In de openingswedstrijd van de Belgen werd Slovakije verslagen met 34-12

België - Slovakije 34-12

In de eerste WK-poulewedstrijd hebben de Diamonds met duidelijke 34-12 cijfers gewonnen van Slovakije. In het eerste kwart moesten de Belgen nog wat in de wedstrijd komen, maar daarna kwamen ze onder stoom en in het tweede en voornamelijk het derde deel werd er stevig gescoord. Bij de rust stond het 15-7 in het voordeel van België en daarna werd het gaspedaal ingedrukt om 10 minuten later een 27-10 tussenstand te laten noteren. In het laatste deel van de wedstrijd ging het tempo wat naar beneden en werd de wedstrijd rustig uitgespeeld.

Voornamelijk de dames hadden een productieve middag met 19 doelpunten uit hun handen.

Saar Seys, topschutter met 5 stuks vond al bij al een goede wedstrijd. “Af en toe hebben we nog fletse momenten gehad en was het wat teveel zoeken. Maar op zich wel een leuke match want de drive zat van in het begin goed en wanneer we de juiste kansen gingen zoeken, liep het echt lekker”

Doelpunten België

Heren