16/10/2019

Op het EK heeft België Portugal geklopt met 24-10

De coaches hadden gevraagd om deze wedstrijd met de nodige passie en vuur aan te vatten en dat deden de U21. Ze namen direct Portugal bij het nekvel en zo stond het na 10 minuten 7-1. Portugal kwam nooit in het stuk voor en bij de Belgen stond alles de eerste periode op punt zodat er met een ruime 15-5 kon gerust worden.

Na de onderbreking werd er gewisseld en werd het aanvallend wat minder. Portugal werd echter nog op 1 doelpunt gehouden. In het laatste kwart komt de ganse bank nog in actie en werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Wel werden de vooropgestelde 24 doelpunten gehaald.

Opnieuw opvallend dat de doelpunten uit meerdere Belgische handen kwamen: 10 speelsters/spelers lieten 1 of meerdere doelpunten optekenen.