17/01/2020

Bondscoach Detlef Elewaut blikt wekelijks terug op de voorbije speeldag in de NDNTopkorfballeague

Vorig weekend waren Johannis, die zijn contract heeft verlengd als bondscoach tot 2021, en ik aanwezig in Kontich bij de wedstrijd Voorwaarts vs Floriant Merelbeke.  Deze wedstrijd was snel gespeeld met een ruststand van 4-14.  Floriant Merelbeke was in de eerste periode dominant, genoeg om zonder problemen de wedstrijd te beslissen.  Lennert Impens (Floriant Merelbeke) had aan de rust nog niet gemist en sloot de wedstrijd af met een verbazende 6 doelpunten uit 8 pogingen.  Hij blijft zijn dominant aanvalsspel bevestigen.

Doelpuntenaandeel deze week.

Wederom moeten we richting Boeckenberg kijken om het podium te bezetten.  Brent Struyf (Boeckenberg) kaapt de eerste plaats van speelronde 7 weg met een DA van 12.  Jesse De Bremaeker (Boekenberg) volgt kort met een DA van 11.  De derde plaats is voor Lennert Impens (Floriant Merelbeke) met DA 9 en de eerste meid is Saar Seys (Floriant Merelbeke) met DA 7.

Wat waren de afwerkingspercentages deze ronde?  Hoe goed schieten we samen?

Het totaal afwerkingspercentage lag deze ronde in de NDNTopkorfballeague op 20.5 %

Als we naar dynamische pogingen kijken, stellen we vast dat we aan de binnenkant (tot 6 meter) een gemiddelde halen van 21 % en aan de buitenkant 16 %.

Voor alle dynamische pogingen samen komen we uit op 18.5 %.

Groeten,

Detlef