12/08/2021
Stefaan Segers

De manche in Betekom was het slotakkoord de zomertour...

Eindigen met een knal, dat deden we zaterdag op KCBJ. Net toen we aan de finales bij de u15 en senioren wilden starten, gooide een hevig onweer met zware stortregens roet in het eten. In een mum van tijd stond alles blank en zo eindigde onze tour zoals hij begonnen is nl: met een vervroegde stopzetting voor de veiligheid van de deelnemers.

Toch konden we op dat moment al een winnaar uitroepen in alle reeksen doordat in beide finales twee teams van dezelfde club tegen elkaar uitkwamen.
Bij de jeugd (u15) was het Korfbalclub Joki dat als winnaar uit de bus kwam. Zij waren in de voorrondes te sterk voor de teams van KCBJ en The Vikings Hamme.

Bij de recreanten waren de wedstrijden al iets vroeger afgelopen. "De klas van 1984" won het tornooi, voor het gemengde team van Kc Temse en Appels Korfbalclub, en "Waar is den bar?"

Bij de senioren waren er 9 deelnemers. Na de voorronde kwam ASKC - Artemis Schoten KorfbalClub als winnaar uit de bus in beide reeksen. Zij gingen dus normaal onderling de finale betwisten, maar die viel in het water. We bedanken ook nog het derde team van ASKC, de drie teams van thuisclub KCBJ, AKC/Luma Korfbalclub, Korfbalclub Joki en Lubko voor hun deelname bij de senioren.

Ook een woord van dank gaat uit naar KCBJ voor de vlekkeloze organisatie, de scheidsrechters en het aanwezige publiek (dat zich overigens prima hield aan de corona maatregelen).

Als laatste wenst de federatie ook uitdrukkelijk Kevin Lauwers te bedanken voor zijn jarenlange inzet om het Beachkorfbal op de kaart te zetten in België. Hij zal dezelfde uitdaging aangaan op internationaal niveau bij het IKF. De voorzittersfakkel wordt doorgegeven aan Tom Bastianen. Succes aan beide heren!

Aan media aandacht trouwens geen gebrek afgelopen weekend met ook de aanwezigheid van Sportbeat, ROB-tv en Regio-sport.

Op naar volgende zomer!