01/10/2021
David Van den Bosch

Vandaag gaat de Week van de Official van start.

Van 1 tot 10 oktober 2021  zetten we alle scheidsrechters en wedstrijdofficials in de bloemetjes. Want zonder officials, geen wedstrijden.

De Week van de Official is een initiatief vanuit 40 Vlaamse sportfederaties en wil respect en waardering tonen voor de wekelijkse inzet van de officials in Vlaanderen. Tijdens deze week organiseren sporters en sportclubs heel wat acties en initiatieven. Want in elke sportclub in Vlaanderen verdienen ook de officials het om even in de spotlights te staan.

​​De aanwezigheid van een official wordt vaak als vanzelfsprekend gezien, maar toch zijn het – net als de sporters en (andere) vrijwilligers binnen de sportclub – mensen met een passie voor sport die in hun vrije tijd paraat staan. Het is niet altijd gemakkelijk om deze taak op te nemen. Daarom geven we hen met de ganse korfbalfamilie  met plezier een duwtje in de rug én zeggen we een welgemeende dankjewel!

Doe mee en deel jullie acties via #bedanktscheids en/ of #bedanktjury op de sociale media!