27/10/2021

De Diamonds hebben hun laatste EK-voorronde wedstrijd met 29-1 gewonnen

aanval: Anke Méganck (5) - Amber Engels (6) - Jarre De Ley (2) - Jari Hardies (2)

verdediging: Maite Dewinter (4) - Saar Seys (4) - Arne Beeck (5) - Lars Courtens (1)

wisselspelers: Lennert Impens, Shiara Driesen

De Belgen waanden zich in een schiettent in het openingskwart tegen Catalonië, maar het vizier stond nog helemaal niet op scherp. Er werd maar 4 maal gescoord uit een 40-tal pogingen. De verdediging stond er echter wel en de Catalanen kwamen niet tot een doelpunt.

In het tweede kwart kon Catalonië de nul van het bord halen na het omzetten van een strafworp en daar zou het bij blijven. De Belgische dames waren opnieuw goed van het leeuwendeel van de doelpunten. Maar liefst 19 treffers werden aangetekend door de dames. Uiteindelijk kroonde Amber Engels, speelster van Putse, zich met 6 doelpunten tot topschutter. Aanvoerder Jari Hardies was de eerste heer die de reeks van de vrouwen kon breken met de 8-1 binnen te schieten. Amber Engels legde met haar derde doelpunt van de middag de ruststand vast: 13-1

Opnieuw de dames met nu Maite Dewinter met een dubbel salvo zetten de toon voor de tweede helft. De Diamonds bleven domineren en wat Catalonië ook probeerde een tweede treffer kwam er niet meer. De Diamonds konden dus erg vlot deze laatste groepswedstrijd afwerken en het publiek nog wat leuke acties tonen.

Een vol Boeckenberg Sportcenter verwelkomde Shiara Driesen met een stevig applaus op de vloer. Zij kreeg nog de nodige speelminuten en behaalde zo haar 50ste cap in het nationale team.

Scoreverloop:

eerste kwart: 4-0