19/03/2022

Finale U19 AKC/Luma - Voorwaarts/Molinos 20-22

Dachten we dat de U17 finale al verschroeiend van start ging, wat dan gezegd van de U19 finale? Aanval op aanval werd er gescoord in een uitverkocht Boeckenberg Sportcenter en zo hadden we al een 3-3 stand na 2 minuten wedstrijd.

Ernst Davidts zette AKC/Luma met 2 treffers op rij op een 2 punten kloof (5-3), maar Voorwaarts/Molinos kwam terug langszij via onder andere een doorbraak van Joke Van Maldeghem: 6-6. Zo bleef het gelijk gaan tot 8-8 en toen liep AKC/Luma 3 stuks uit, maar de reactie kwam er en een aantrekkelijke eerste helft ging verder naar 12-9. AKC/Luma kon nog niet gerust richting kleedkamer want Voorwaarts/Molinos kwam terug en Janne Loos zorgde met een handige korf luttele seconden voor het rustsignaal voor 13-12.

AKC/Luma met de eerste scores van de tweede helft naar 15-12 in de eerste 5 minuten. Bij Voorwaarts/Molinos lukte het scoren niet tot Xander De Beer de 15-13 binnenschoot en onmiddellijk gevolgd door de 15-14. AKC/Luma behield de voorsprong tot 17-15 toen werd bij Voorwaarts/Molinos Nico Verstappen naar het andere vak gebracht en dat loonde want met een schot en een one-hander bracht hij de stand op 17-17. AKC/Luma dan weer aan de leiding met onder meer de 19-17 uit handen van Ernst Davidts. Janne Loos met 2 gelijkaardige doelpunten onder de korf maakte terug gelijk: 19-19. Plots lukte alles bij de groen-witte en ze namen de match in handen met 3 treffers op rij: 19-22. Via een strafworp werd de eindstand op het bord gebracht.

Voorwaarts/Molinos kan de trofee in de prijzenkast zetten