20/03/2022

Runner-up HKL2-HKL1 Neerlandia - Spartacus/NDN 18-15

Direct hoogspanning in Kwik indoor met de eerste runner-up wedstrijd van de dag. Het werd een beladen wedstrijd met onder andere 2 gele kaarten en heel wat strafworpen.

Neerlandia opende de score met een strafworpdoelpunt in de eerste aanval.

Spartacus/NDN miste echter de kans om op een gelijkaardige manier gelijk te komen.

Wat later volgde toch die gelijkmaker,  maar Neerlandia opnieuw via een stip naar 2-1 en met een buzzershot kwam de stand op 3-1. Spartacus/NDN hield de score tot op 1 doelpunt tot de 4-3, maar dan lukte Neerlandia 3 doelpunten op rij. Het antwoord van Spartacus/NDN liet even op zich wachten, maar net voor de rust zorgden ze voor de remonte met 3 treffers kort na elkaar en zo werd er gerust bij een 7-6 stand.

De doelpunten vielen snel na elkaar bij de aanvang van de tweede helft en zo stond er een 9-9 stand op het bord na 5 minuten.

Neerlandia nam weer het voortouw en kon opnieuw een kloof slaan naar 13-10 en dat leek uiteindelijk voldoende want Spartacus/NDN slaagde er niet meer in om korterbij te komen.

Het werd geen fraai einde van de wedstrijd met flink wat onderbrekingen en een handvol strafworpen langs beide kanten. De overwinning van Neerlandia kwam niet meer in het gedrang en zo kon het promotiefeest op de tribunes starten.