02/05/2022
Stefaan Segers

De heenwedstrijden werden op zondag 24 april afgewerkt.

Om de rangschikking van Hoofdklasse 2 te bepalen wordt er dit seizoen gewerkt met een eindronde. Deze eindronde, met een heen- en terugwedstrijd, leidt dan tot een finale en rankingwedstrijden als slot van Hoofdklasse 2. Deze finalewedstrijden worden op zondag 15 mei afgewerkt op 2 locaties. Zowel RKC als Riviera/Deurne fungeren die zondag als gastclub.

Hieronder even een kort overzicht van het heenweekend. Bij de meeste wedstrijden kregen we een duidelijke winnaar te zien maar de spanning blijft wel behouden in de hoogste regionen. Bornem haalde stevig uit op bezoek bij Vos-SG Waas (8-19 winst) en ook ATBS kon de winst niet thuis houden tegen AGO Aalst (14-20 verlies). Appels wist wel te winnen thuis tegen Sparta Ranst (19-10) en ook Joki kon winnen tegen RKC (17-13), al blijft voor RKC de afstand zeker wel te overbruggen!

Voor de promotie-wedstrijd hielden alle ploegen hun kansen wel gaaf in de heenwedstrijd en werd er geen duimbreed aan elkaar toegegeven. Neerlandia speelde 18-18 gelijk op de kunstgrasvelden van Hoevenen. Edegem/Voorwaarts speelde, in een minder doelpuntrijke wedstrijd, ook gelijk (13-13) bij KCOV. Spanning lijkt dus verzekerd voor de terugwedstrijden. Kan Neerlandia, voor de 3de keer dit seizoen, een beslissingswedstrijd afdwingen voor promotie of worden het de geel-blauwen uit Hoevenen? Daarnaast ook kijken of Edegem/Voorwaarts, in hun eerste volledige seizoen als korfbalvereniging, in het Fort deze finalewedstrijd kan afdwingen tegen KCOV!

Zondagmiddag 8 mei zal er alvast heel wat duidelijk zijn! De programmatie van de terugwedstrijden vinden jullie op de volgende pagina, let goed op want al deze wedstrijden worden op verschillende momenten doorheen het weekend gespeeld!

Foto: KCOV