24/06/2022

Na 2 jaar konden (eindelijk) de KBKB medewerkers en de jubilarissen nog eens samengebracht en in de bloemetjes gezet worden.

De medewerkers kregen een ontbijt aangeboden in het clubhuis van Voorwaarts en daarbij werden er traditiegetrouw ook een aantal benoemingen gedaan.

Een bronzen Bondsereteken werd toegekend aan

Geoffrey Picqueur, Kurt Vanlerberghe, Johan Gyselinck, Luc Janssens, Jozef Van Acker, Nicole Coeckelberghs, Miriam Gerard, Björn Elewaut, Yves Daelmans en Patrick Chalmet.

Een zilveren speldje voor Lid van Verdienste was er voor Bob Delbaere, jarenlang voorzitter van het Disciplinair comité en André Mertens, voorzitter van het Comité Evenementen en organisaties.

Alex Elewaut stopt na 12 jaar in de Raad van Bestuur, maar zal zich verder blijven bezighouden met opleidingen. Voor zijn onafgebroken inzet voor het korfbal werd hij benoemd tot erelid van de KBKB en ontving een gouden speldje.

Daarna werd de aandacht op een koppel gevestigd; beiden zetten zich al meer dan 30 jaar in om alle organisaties van de KBKB in goede banen te leiden en dus ontvingen Paula Verwimp en Frank D’Hooge de verdiende titel van Erelid.

Scheidsrechters die minstens 15 jaar actief waren in de nationale competitie en minstens 10 op internationaal niveau verdienen de titel van Erescheidsrechter. En zo werden Björn Elewaut, Vincent van der Beken en Miguel Wensma bedacht met deze eretitel.

Als kers op de taart werden er 2 Erebekers uitgereikt: de eerste ging naar het Scheidsrechterscomité en meer bepaald naar Joseph Van Staey voor zijn jarenlange inzet in dat comité en als jeugdscheidsrechter.

De pandemie heeft de afgelopen jaren heel wat gevergd van het comité Wedstrijdzaken om alles in goede banen te leiden en dus mochten zij, via Marina Loyens, ook een Erebeker in ontvangst nemen.

Proficiat aan iedereen!