10/07/2022

Tweede in het rijtje van nieuwe Diamonds is Borgerhout/GW speler Kian Amorgaste

Wie ben je en wat studeer je?

“Ik ben Kian Amorgaste, 20 jaar, ik studeer nog en zit momenteel in mijn 2de jaar Bachelor Rechtspraktijk aan AP te Antwerpen.”

Hoe zag je korfballoopbaan er tot nu toe uit?

“Ik ben begonnen met korfbal op mijn 4 jaar bij Borgerhout GW gezien mijn broer en ouders daar ook speelden.

Tegelijkertijd tenniste ik ook op FC Ruggeveld maar op een gegeven moment heb ik dan toch gekozen voor korfbal.

Korfbal speel je in team en dat primeerde bij mij.

In 2011 heb ik Borgerhout GW verlaten om in het Rivierenhof bij AKC gaan korfballen aangezien er te weinig leeftijdsgenoten op Borgerhout waren.

Ik heb daar heel mijn verdere jeugd doorgebracht met ongelofelijk goede herinneringen aan mijn jeugdtrainers, medespelers, de club en hun supporters. Samen hebben we daar heel wat titels behaald.

In 2020 heb ik terug de overstap naar Borgerhout GW gemaakt gezien ik klaar was voor de kern en het mijn droom was om nog met mijn broer Jarni samen te kunnen spelen. Een droom die uiteindelijk werkelijkheid is geworden, maar toch een jaartje langer heeft geduurd want bij de voorbereiding van het seizoen 2020-2021 heb ik een zware voetkwetsuur opgelopen waardoor ik toch wel even buiten strijd was.

Vandaag kunnen we terugkijken op een mooi seizoen 2021-2022 met heel wat hoogtepunten zoals de zaal- en veldfinale welke we telkens nipt verloren maar wel winst van de Beker van België.”

Zijn er spelers waar je naar opkijkt?

“Mijn grote voorbeelden zijn uiteraard mijn broer zoals jullie allemaal al wel weten maar ik ben ook fan van enkele Nederlandse spelers zoals Olav van Wijngaarden en Daan Preuninger. Voor de rest volg ik de NBA met als favorieten Lebron James en Kyrie Irving.”

Wat betekent deze selectie voor jou en welke ambities heb je op korfbalvlak?

“Ik weet niet wat ik van de World Games moet verwachten, het is de 1ste keer dat ik ben geselecteerd voor zo een groot evenement en ik ben daar best wel fier op. Ik hoop vooral dat we daar een goed toernooi gaan spelen.

Mijn ambitie is met Borgerhout GW volgend seizoen titels te halen en als het ooit kan aan te treden bij een Nederlandse topclub.”