11/11/2022
Stefaan Segers

We ruilen het veld in voor de zaal de komende maanden

Exact 3 weken nadat de laatste veldcompetitiewedstrijden werden afgewerkt is het aankomend weekend zo ver! Het is vaak een huzarenstukje dat onze clubs moeten afleveren op die 3 weken. Naar de zaalcompetitie wordt enorm uitgekeken maar vraagt een enorme flexibiliteit van onze (club)vrijwilligers. Enerzijds de logistieke verhuis van het nodige materiaal op korte tijd, in vaak verschillende sportzalen. Anderzijds de administratieve aanpassing(en) die onze zaalcompetitie vraagt & de vrijwilligerpuzzels die gelegd moeten worden. Zodra de bal aan het rollen gaat, worden deze inspanningen beloond door onze korfballers met veel plezier bezig te zien.

Ook achter de schermen, zowel digitaal als live, doen/deden onze medewerkers en vrijwilligers er alles aan om deze start vlot te laten verlopen. Zo waren er opfrissingscurssussen voor juryleden, schotklokkers en scheidsrechters. Alsook werden de nodige coachlicenties vernieuwd & nieuwe aanvragen verwerkt.

Onze zonale talentselecties beten al een beetje de zaalspits af na enkele weken trainingsarbeid. Ze werkten vorig weekend, na 2 jaar afwezigheid, terug een Internationaal Jeugdtoernooi af. Meer info vind je alvast op volgende pagina.

Nu is het echter aan de spelers! Na 3 weken van zaalgewenning, mogelijk een korte rustperiode, en de nodige oefenwedstrijden is het vanaf aankomende zaterdag tijd voor het echte werk. In totaal 40 verschillende reeksen gaan ploegen met verschillende ambititie(s) van start, naast uiteraard de U11-challenge(s) & de speelgelegenheden voor U7-U9 & Recreatie. We hopen uiteraard, net zoals vorig zaalseizoen, op attractieve & spannende competities met verschillende winnaars. Zo kenden U13-U15-U17-U19 vorig jaar allemaal verschillende clubs als zaalkampioen.

Uitkijken wordt het ook naar onze Topleague! Kan Floriant, als eerste niet-Antwerpse zaalkampioen, dit zaalseizoen bevestigen of neemt er een andere club de fakkel over? Met AKC/Luma - Borgerhout/Groen-Wit, Floriant - Putse, Voorwaarts/Molinos - Kwik en Riviera/Deurne - Boeckenberg staan er alvast enkele leuke affiches op het programma!

De komende maanden bouwen we op naar ons groot korfbalfeest nl: de zaalfinales. Heel benieuwd naar welke clubs we daar zullen tegenkomen!