12/02/2023

PKC/Vertom was in de finale dan weer te sterk voor Fortuna/Delta Logistiek en is eerste KCL winnaar

Borgerhout/GW en Floriant maakten van de kleine finale een erg spannende wedstrijd. Onder aanmoediging van twee luide supportersgroepen hielden beide teams elkaar in bedwang. Er werd hevig gestreden voor ieder doelpunt en een kleine voorsprong werd telkens ongedaan gemaakt. Landskampioen Floriant haalde het uiteindelijk met 1 doelpunt verschil: 18-19 en behaalde zo brons op deze eerste editie van de Korfball Champions League.

In de eigen hal was Nederlands kampioen Fortuna/Delta Logistiek een schim van zichzelf en PKC/Vertom speelde erg dominant. Het gevolg was dat PKC als snel enkele doelpunten uitliep en Fortuna amper tot scoren kwam. Het werd nooit spannend in de wedstrijd en zo dus het team uit Papendrecht als eerste winnaar van de Korfball Champions League.

Er wacht IKF nu de opdracht om deze eerste editie van de KCL grondig te evalueren.