13/10/2018

De eerste EK poulewedstrijd bracht winst voor de Diamonds, maar het spel was niet overtuigend.

België-Tsjechië : 18-12

De Diamonds zijn aarzelend aan het Europees Kampioenschap in Friesland begonnen. Een stug Tsjechië en een mindere afwerking, zaaiden vertwijfeling in het team. In het eerste kwart liepen de Diamonds 6-3 uit, maar in het tweede kwart bleef de score in evenwicht met een 9-3 ruststand tot gevolg.

Dynamischer spel direct na de pauze resulteerde in meerdere doelpunten, maar ook de Tsjechen lieten zich niet onbetuigd (17-9). In het laatste kwart verloren de Belgen de grip op de wedstrijd en eindigde de eerste poulewedstrijd op een toch wel magere 18-12 winst voor België.

Samenstelling en doelpunten België:

Shirt Nr

20

Jari HARDIES

2

Het Europees Kampioenschap wordt gespeeld in Friesland (speelsteden Drachten, Gorredijk, Heerenveen en Leeuwarden) van 13 tot en met zondag 21 oktober.

Meer informatie over het EK en volg de Diamonds via Twitter @korfbalbe of facebook