17/10/2018

Vanmorgen na het teamoverleg en de bespreking van de kwartfinale tegen Engeland, blijven Tine Pirquin en Maite Dewinter nog even napraten.

“Gisteren was de rustdag welgekomen. De avond voordien hadden we wat meer tijd om met het team samen te zijn en gisteren toch even een middag zonder al te strakke planning.” vertelt Tine. “Even weg uit het hotel, dat is toch wel eens fijn” sluit Maite aan. “Al moesten we niet overdrijven in Leeuwarden want enkele uurtjes rondlopen, is toch ook best vermoeiend.”.

Voor beiden is het een eerste groot internationaal tornooi bij de senioren, hoe bevalt het jullie? “De sfeer in de groep is heel aangenaam en leuk. Je verwacht dat enerzijds wel, maar het is toch steeds even afwachten wat zo een week in afzondering brengt.” “Een week volledig met onze sport bezig zijn en dit te beleven, is toch een unieke kans en die krijg je niet vaak” vult Maite aan.

Deze namiddag wacht dan Engeland in de kwartfinale. Wat verwachten beide dames?

“Opnieuw belangrijk, want we zijn er nog niet. Deze match moeten we met de nodige focus aanpakken want we hebben onze les wel geleerd.” “Engeland zal ook wel hun kans ruiken nu, aan ons om die hoop snel de kop in te drukken.”

“Het spel van Engeland is toch weer wat anders dan wat Portugal op het terrein bracht” geeft Tine aan, “dus we gaan hun spel goed moeten lezen en goed anticiperen”.

Vandaag geen training meer voor de Diamonds want heen & weer naar Leeuwarden is te belastend en de wedstrijd is al om 16u30. Voldoende rust inbouwen is de boodschap.

Morgen dan opnieuw een rustdag en vermoedelijk daarna de topper tegen Nederland. Tine: “Die laatste rustdag gaan we zeker optimaal benutten en rustig aan doen. We zitten nu ver in het tornooi en dat voel je.” “Geen probleem voor de jongens want die houden zich wel bezig met FIFA te spelen en ze hebben ook een Packman ontdekt in de kinderspeelkamer J” besluit Maite.