20/06/2019

Er zijn  twee soorten coachlicenties vanaf het seizoen  2023-2024

• Coachlicentie A
  • Coachlicentie B

Waar zijn de coachlicenties verplicht:

• Alle A-achttallen van zaal 1steklasse (Top League): Coachlicentie A
  • Alle A-achttallen van zaal 2deklasse (Promo League) en alle achttallen van jeugd Top Zaal U19 – Top Zaal U17 – Top Zaal U15 en Top Zaal U13 : Coachlicentie B of A.

Vereisten om een nieuwe coachlicentie te verkrijgen vanaf seizoen 2023-2024:

• Alle aanvragers moeten, zowel voor licentie A als B :
    • moeten in het bezit zijn van een recent spelregelbewijs KBKB
  • Voor een coachlicentie A:
    • Minstens trainer B korfbal of korfbaltrainer 4 (KNKV)
  • Voor een coachlicentie B:
    • Minstens initiator korfbal of korfbaltrainer 3 (KNKV)

Bij het aanvragen van de coachlicentie A & B mag het behaalde diploma niet ouder zijn dan 4 jaar.
Indien ouder dan 4 jaar moet de aanvraag voorzien zijn van twee bijscholingsattesten bekomen de laatste 4 jaar (2 sporttechnische bijscholingen KBKB of VTS plus
bijscholingen gevolgd hebben (bewijzen bijvoegen)).
Opleidingen/bijscholingen KBKB wedstrijd-schotklok, jury en (club-)scheidsrechter komen NIET in aanmerkingals sporttechnische opleidingen of bijscholingen.

Vereisten om een coachlicentie te verlengen vanaf seizoen 2023-2024:

• Minstens 2 sport gerelateerde bijscholing KBKB of VTS  gevolgd hebben (bewijs bijvoegen).

Wat zijn bijscholingen KBKB of VTS:

Van al deze bijscholingen kan je een deelname attest downloaden op mijn VOTAS (database van VTS). Dit attest moet als bewijs gebruikt worden.

Inlichtingen Liesbeth Neirinckx

Sporttechnisch Coördinator KBKB-Vlaamse Liga

liesbeth.neirinckx@korfbal.be

Aanvraagprocedure

• Een aanvraag tot het verkrijgen van een coachlicentie indienen. Hiervoor dient het aanvraagformulier (te vinden op de KBKB-website) volledig ingevuld en ondertekend met een kopie van het vereiste attest(en)/diploma(‘s), te worden opgestuurd aan het secretariaat KBKB.
  • De bijdrage van € 75,00 storten op de rekening van de KBKB met vermelding van identiteit van de coach.
  • De coachlicentie wordt op het thuisadres bezorgd.
  • De namen van de coaches met een geldige coachlicentie zullen gepubliceerd worden op de website van de KBKB.

Geldigheidsduur

• Een coachlicentie is drie jaar geldig.

Coachlicenties worden alleen in Twizzit ingegeven en worden niet fysiek verstuurd