06/08/2019

Vandaag hielden we een babbel met Maite Dewinter en Lauren Denis

De dagen op een groot kampioenschap zijn eerder eentonig met trainingen, besprekingen en uiteraard wedstrijden. Hoe ontspannen de Diamonds nu om veiligheidsredenen niet echt buiten het hotel kan gegaan worden?

“Gisteren speelden we ‘who is the dude’ en ‘speak-out’ op de gang. Het is immers wat behelpen” vertelt Maite. “Het was mannen tegen de vrouwen en de meisjes hebben gewonnen.” “Benadruk maar dat de meiden weeral gewonnen hebben” vult Lauren aan.

“Tussen de andere activiteiten door, zitten we veel bij elkaar op de kamer. Volgens de anciens toch een groot verschil met vroeger. Zo hebben we samen onder meer Engeland-Suriname bekeken” gaan Maite en Lauren verder. “Verder spelen de jongens aardig wat op de Playstation. Toch iets waar ze beter in zijn dan ons” lacht Lauren.

Gisteren werd de partij tegen Hongarije ruim gewonnen, maar het team had daarna toch gemengde gevoelens. “We wonnen ruim en brachten goede en mooie aanvallen op het terrein, maar langs de andere kant zat er ook afval in ons spel met verschillende unforced errors en wisselden we de goede momenten met mindere periodes af”.

Maite was er al bij op het EK, maar voor Lauren is dit het eerste grote kampioenschap. “Ik had vooraf vooral schrik van wat zo’n 2 weken kort op elkaar leven zou brengen, maar tot op heden verloopt alles prima. Het overstijgt in alle opzichten mijn verwachtingen”.

Nu begint het kampioenschap echt want nu gaat het om de podiumplaatsen. “We verwachten toch heel wat meer van onze tegenstrevers” zegt Maite. “Je voelt wel in de groep dat we het liefst Portugal of Duitsland hadden getroffen. Gewoon om een statement te maken. Maar het zij zo. Het traject dat we nu voor ons hebben, is perfect.”

“Vandaag moeten we de wedstrijd controleren en met een goed gevoel de rustdag in om dan in de halve finale te knallen. Vanmiddag zijn we alvast aanwezig in de hal om onze toekomstige tegenstander aan het werk te zien.”