22/01/2020
Mercedes Van den Eynde

Er is een nieuwe pagina aan de website toegevoegd.

Vanaf nu is er permanent informatie terug te vinden in verband met wetgeving en vrijwilligers op onze website. De belangrijkste zaken uit de VZW worden toegelicht. Daarnaast komt ook de rechtspersonenbelasting aan bod. Het laatste onderdeel van het luik wetgeving gaat over GDPR. Wat moet je als club doen om in orde te zijn en waar dien je rekening me te houden?

Uiteraard is wetgeving een dynamisch gegeven, de pagina's zullen na een wetswijziging steeds aangepast worden zodat de laatst geldende richtlijnen op onze website te raadplegen zijn. Het is in de toekomst zeker mogelijk dat de pagina uitgebreid wordt met andere relevante wetgeving voor sportclubs.

Al deze informatie is hier terug te vinden.

Het onderdeel aangaande vrijwilligers bevat een toelichting van vrijwilligerswerk en verenigingswerk. Daarnaast bevat de pagina informatie over verzekeringen die best afgesloten worden voor vrijwilligers.

Alle informatie rond vrijwilligers is hier te raadplegen.