22/02/2020

De bevindingen van bondscoach Detlef Elewaut na speeldagen 11 en 12 in de NDN Topkorfballeague

De stand na 12 speeldagen in de NDN-Topkorfballeague.

Op de eerste plaats staat het team met de beste aanval, Boeckenberg, met 23 punten.

De tweede plaats wordt ingevuld door Floriant Merelbeke, het team met de beste verdediging, met 17 punten.

Ook AKC/Luma zal zich kunnen opmaken voor een kruisfinale met 14 punten.

Wie de vierde plaats van de play-offs zal innemen en wie de gevreesde runner-up finale zal moeten spelen, is koffiedik kijken.  Kwik en Borgerhout/GW lijken de beste papieren te hebben om omhoog te kijken.  Voorwaarts en Putse kijken angstig naar beneden.  Het verdict voor Sikopi is gevallen.

Speeldag 11

Boeckenberg won van Kwik met 18-24.  Boeckenberg nam in de aanvangsfase van de wedstrijd een voorsprong (1-5) die ze niet meer uit handen hebben gegeven.  Matthias De Meulder (Boeckenberg) viel op met 18 aanvallende rebounds en 5/14 dynamisch afwerkingspercentage van 36%.

Voorwaarts vs Borgerhout/Gw was een wedstrijd met 2 gezichten.  Bij de rust stond Voorwaarts 14-9 voor.  Voorwaarts was sterk uit de startblokken geschoten met een afwerkingspercentage aan de rust van 14/48 - 29%.  Coach Bart De Vijlder (Borgerhout/GW) vond na de pauze de verdedigende oplossing, ook in aanval liep het bij hen beter (tweede helft 15/56 - 27%).  Zij hadden geen problemen meer en sloten de wedstrijd met een duidelijke winst af (19-24).

Floriant Merelbeke won met dubbele cijfers van Sikopi, 24-12.  Lars Courtens (Floriant Merelbeke) schoot 4 uit 6 - 67% met scherp.

AKC/Luma won op Putse met het kleinste verschil (15-16).  Sayer Jobe (AKC/Luma) schoot op 3 minuten van het einde de winnende binnen.  Hij kon ook terugblikken op een sterke wedstrijd (18 aanvallende rebounds en DA 6).

Doelpuntenaandeel deze speeldag. (gemaakte doelpunten, assists, uitgelokte strafworpen en gescoorde vrijeballen)

Op de eerste plaats staat Jesse De Bremaecker (Boeckenberg) met DA van 10.

Gedeelde tweede plaats voor Borgerhout/GW mannen Glenn Pauwels en Christoph Hellemans met DA 8.

Jarni Amorgaste (Borgerhout/GW) en Lars Courtens (Floriant Merelbeke) staan gedeeld op 3 met DA 7.

Speeldag 12

Sikopi vs Voorwaarts, 12-18.  Tot 10-10 ging de stand gelijk op maar vervolgens liep Voorwaarts uit. Sikopi had een dynamisch schotpercentage van 9%, dan is het winnen van wedstrijden moeilijk. Arne Van Bavel nam 22 aanvallende rebounds.

Kwik won thuis van AKC/Luma met 19-16.  Als we de aanvallende cijfers van AKC/Luma bekijken en we halen Jari Hardies en Lars Huppertz er uit, dan zitten zij onder de 10% afwerkingspercentage.  Dit zullen zij met oog op de kruisfinales zeker willen aanpakken.  Kwik blijft in de running om back to back te gaan.  Jonas Lemmens (Kwik) speelde een sterke wedstrijd (DA 7).

Borgerhout/GW vs Floriant 17-16.  Floriant laat de laatste weken punten liggen.  Hun ticket voor de kruisfinales is echter binnen en Borgerhout/GW houdt de kansen gaaf.  Of coach Kevin De Waele (Floriant Merelbeke) tevreden is met het dynamisch afwerkingspercentage van zijn team betwijfel ik (12%).  De nerveuze wedstrijd liep gelijk tot 16-16 maar Jarret De Vriendt (Borgerhout/GW) schoot zijn team op één minuut en half voor het einde naar de overwinning.  Hij kon tevens zeer tevreden zijn met zijn wedstrijd (4/12 - 33%).  De mannen van BorgerhoutGW vallen de laatste weken op.

De Boeckenberg-aanvalstrein blijft doordenderen.  Zij wonnen van Putse met 32-22 met een afwerkingspercentage van 26%.

Doelpuntenaandeel voor deze speelronde is een Boeckenbergfeestje met een onverwachte winnaar.

Op de eerste plaats staat Sara Goossens (Boeckenberg) met een DA van 11 (en 6 Aanvallende rebounds).

Tweede plaats Jolien Hertogs en Jesse De Bremaecker (beide Boeckenberg) met DA 9.

Brent Struyf (Boeckenberg) sluit het podium met 8.

Het podium voor de aanvallende rebounds.

1 : Jari Hardies (AKC/Luma) - 188

2 : Arne Van Bavel (Sikopi) - 179

3 : Cedric Schoumacker  (Kwik) - 169

Veel succes iedereen op de voorlaatste speeldag!

groeten

Detlef