18/03/2020

Bondscoach blikt terug op het einde en de totale reguliere competitie in de NDN Topkorfballeague

Wat een tijden!

Een belangrijke beslissing in de NDN Topkorfballeague werd genomen door de KBKB. Uiteraard niet leuk maar wel nodig als je het mij vraagt.

De reguliere competitie was net gedaan, als er dan een team 8 punten (en een doelsaldo van +112) voor heeft op de tweede kan ik zeker vrede nemen met deze moedige beslissing.

Het klinkt een beetje vreemd maar bij deze proficiat Boeckenberg!  Al ben ik er zeker van dat ook zij dit liever anders hadden gezien.

Ik ga niet te veel meer uitweiden over de vorige wedstrijden en mogelijke toekomst maar enkele zaken ben ik jullie nog wel verschuldigd.

Voorwaarts (30/87 - 34%) won een uiterst belangrijke pot van Kwik (25/116 - 22%).

Zeer mooi resultaat.

55 doelpunten bij een wedstrijd met deze lading is zeker opmerkelijk te noemen.

Lies Bollaerts (Kwik) DA 7 - Elin Loos (Voorwaarts) DA 8 (50%) - Imke Loos (Voorwaarts) DA 8 (50%) en Jens Vogels (Voorwaarts) DA 9 hadden in aanval de meeste input.

Cedric Schoumacker (Kwik) 15 AR (195 totaal) heeft stappen gezet om op dit niveau en op deze positie van groot belang te zijn.

Putse kon op de voorlaatste speeldag net niet winnen van BorgerhoutGW maar kon zich op de laatste speeldag toch op een veilige positie spelen.

Knappe prestatie van de club, spelers en staf!!

AKC/Luma won met duidelijke cijfers van SIKOPI.

Zowel Jari Hardies (AKC/Luma) als Glenn Pauwels (Borgerhout/GW) haalden deze speeldag net geen Double-Double (dubbele cijfers in de stats AR - aanvallende rebound en DA - doelpuntenaandeel).

Jari nam 15 AR en een DA van 9, Glenn nam 11 AR en een DA van 9.  Toch knappe prestaties.

Floriant verloor in eigen huis van Boeckenberg met 20-27, Jesse De Bremaeker (Boeckenberg) nam hier zijn verantwoordelijkheid en eindigde de wedstrijd met een DA van 13.

Doelpuntenaandeel (doelpunten, uitgelokte strafworpen, assists en gemaakte vrijeballen) de voorlaatste speelronde.

Jesse De Bremaeker (Boeckenberg) DA 13

Jari Hardies (AKC/Luma) DA 9

Glenn Pauwels (BorgerhoutGW) DA 9

Jens Vogels (Voorwaarts) DA 9

De laatste speelronde van de reguliere competitie speelde zoals reeds vermeld Putse zich veilig.

Floriant haalde uit tegen Voorwaarts en scoorde 37 keer met een eindstand 37-21 tot gevolg (37/138 - 27%)

Lars Courtens (Floriant) DA 11, Hanne Van den Abeele (Floriant/Merelbeke) DA 10 en Saar Seys (Floriant/Merelbeke) DA 9 hadden hier een groot aandeel in.  Bij Voorwaarts viel Imke Loos DA 6 (36%) wederom op.

Het podium van het DA was deze keer voor:

Lars Courtens (Floriant) DA 11

Hanne Van den Abeele (Floriant) DA 10

Jesse De Bremaeker (Boeckenberg) DA 10

Op de laatste speeldag is de 5de Double-Double gevallen, deze is voor Lars Courtens (Floriant).

Onze Diamond die afgelopen WK België nog naar de finale schoot tegen Chinese Taipei nam 12 aanvallende rebounds en een DA van 11 voor zijn rekening.

Waar hij de laatste weken wat in de schaduw en ondersteuning speelde nam hij nu richting de eindfase van de competitie zijn verantwoordelijkheid.

Knappe prestatie!

Een overzicht van de reguliere competitie in de NDN Topkorfballeague:

Boeckenberg bleek het team met de beste aanval, 383 doelpunten oftewel 27 gemiddeld per wedstrijd.

Floriant het team met de sterkste defense, 264 tegendoelpunten oftewel 19 gemiddeld per wedstrijd.

Jesse De Bremaecker (Boeckenberg) en bij de meiden Nikki Schilders (Boeckenberg) haalden de meeste gouden DA plaatsen.

Lijst van de spelers die een Double-Double hebben gehaald:

• Rick Voorneveld (Boeckenberg)
  • Lennert Impens (Floriant)
  • Glenn Pauwels (Borgerhout/GW)
  • Lars Huppertz (AKC/Luma)
  • Lars Courtens (Floriant)

Statistieken algemeen (klassiek):

Doelpunten algemeen: