31/03/2020
Mercedes Van den Eynde

face maskCorona zorgt ervoor dat niks nog zijn normale gang gaat. Het is niet verwonderlijk dat deze ongewone tijd veel vragen oproept, zo ook binnen korfbalclubs.

Inschrijvingsgeld

De situatie betreffende het lidgeld verschilt sterk per sportclub of per sportfederatie. In normale omstandigheden geeft het verschuldigde inschrijvingsgeld recht op een tegenprestatie (vb: trainingen). Wanneer er geen tegenprestatie aangeboden wordt, kunnen leden hun lidgeld terugvragen. Echter in tijden van corona waarbij strikte maatregelen opgelegd worden door de overheid zoals het sluiten van sportinfrastructuur en het verbod op georganiseerde sportactiviteiten is er sprake van overmacht. In dit geval kunnen de verplichtingen van de sportclubs of sportfederatie vervallen.

Faq’s

Het Dynamo Project verzamelt veelgestelde vragen samen met hun antwoorden omtrent het coronavirus specifiek voor de sportsector op één pagina. Op onderstaande link is veel nuttige informatie terug te vinden. Deze lijst wordt aangepast op basis van de laatste nieuwe maatregelen.

Bron: Dynamo Project