27/04/2020
David Van den Bosch

Vorige week maakte onze federale overheid enkele versoepelingsmaatregelen bekend.

Eén van deze versoepelingen biedt mogelijk het uitzicht om in de tweede helft van mei van start te kunnen gaan met sporten in de buitenlucht en in clubverband. De Raad van Bestuur volgt dit onderwerp van nabij op en is gestart met het opstellen van richtlijnen voor clubs om mogelijk weldra weer van start te gaan met trainingen onder bepaalde omstandigheden. Clubhuizen zullen sowieso nog gesloten moeten blijven. We werken aan een korfbalspecifiek richtlijnendocument, maar we wachten nog op antwoorden van de koepelorganisatie voor sportfederaties op enkele cruciale vragen. We houden jullie op de hoogte wanneer er meer informatie beschikbaar is.