07/05/2020
Alexis Elewaut

Van volgende competitie zal er in PROMOLEAGUE ook met duofluiten zal gestart worden.

De Raad van Bestuur heeft beslist dat vanaf aanvang van volgende competitie er in PROMOLEAGUE ook met duofluiten zal gestart worden.

De evolutie van het korfbalspel maakt dat we ook de manier van ‘hoe het wedstrijdmanagement aanpakken’ in vraag moeten stellen zodat er voor gezorgd kan worden dat het spel in goede banen geleid wordt. Een positieve evaluatie van het project in TOPLEAGUE, het creëren van doorstromingskansen voor scheidsrechters én de vraag van verschillende clubs uit PROMOLEAGUE liggen dan ook aan de basis van deze beslissing.

Een nieuwe mijlpaal dus en een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van het korfbal en het scheidsrechtersvak.

De komende weken zal het Scheidsrechterscomité zorgen voor de verdere uitrol van dit project. Zodra hierover meer duidelijkheid is, zal er de nodige info aangeleverd worden.