28/05/2020
Mercedes Van den Eynde

Na 4 succesvolle webinars in mei heeft Dynamo Project inmiddels een nieuwe kalender voor de maand juni opgemaakt.

Dynamo Project heeft 4 nieuwe thema's in gratis online webinars gegoten. Deze sessies gaan steeds door op een donderdag van 20u tot 21u30. Hierbij een overzicht van de geplande thema's:

Sportouders: de uitdagingen, conflicten en kansen

Tijdens deze sessie worden de meest voorkomende uitdagingen rond dit thema besproken. Nadien wordt een modeltraject voor clubs die een sterke ouderwerking willen uitbouwen toegelicht. Als afsluiter worden nog tips meegegeven die jullie als club aan de ouders kunnen meegeven over wat ze moeten weten over hun sportend kind.

Datum: 4 juni 20u-21u30

Meer informatie over deze sessie en de inschrijflink zijn hier te vinden.

Wegwijs in fiscaliteit en de sportclub

In deze sessie worden zaken als rechtspersonenbelasting, patrimoniumtaks en btw besproken. Welke zaken zijn voor jouw korfbalclub van toepassing? Dat kom je allemaal tijdens deze webinar te weten. Deze sessie kan omschreven worden als een korte samenvatting van de sportfiscaliteit.

Datum: 11 juni 20u-21u30

Alle informatie over dit fiscale overzicht en inschrijven kan hier

Social media voor je sportclub

Kanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en sinds kort ook TikTok vragen heel wat van onze aandacht. Welke kanalen zijn interessant voor jullie als korfbalclub? Halen jullie hier voordeel uit om met deze kanalen aan de slag te gaan of zijn ze eerder tijdrovend? Verder krijg je inzicht in de algoritmes die achter deze communicatiekanalen schuilen. Je krijgt tips over het opbouwen van een publiek, plannen van een post en hoe dit allemaal praktisch te organiseren.

Datum: 18 juni 20u-21u30

Lees de volledige inhoud van deze sessie nog eens na op deze link waar je ook de inschrijflink kan vinden.

Gezond sporten is werk maken van letselpreventie. Een praktische leidraad voor je sportclub.

Lichamelijke letsels zorgen niet enkel voor lichamelijke hinder maar hebben ook een demotiverend effect op sporters. In vele gevallen mondt dit uit in een sportstop. Hoe moet je aan de slag gaan om een letselpreventie uit te rollen in jouw korfbalclub? Zijn er tools ter beschikking die jullie hierbij kunnen helpen? Al deze vragen worden tijdens deze sessie beantwoord.

Datum: 25 juni 20u-21u30

Alle informatie en de inschrijflink kan je hier raadplegen.

Bron: Dynamo Project