23/09/2021
David Van den Bosch

De Vlaamse Sportfederatie lanceert het project Jonge Leeuwen, waarin 15 jongeren de kans zullen krijgen om een vernieuwend sportidee uit te werken.

Ben je tussen de 16 en 25 jaar en aangesloten bij een korfbalclub? Heb jij een verrassend topidee rond het verhogen van het engagement binnen clubs?

‘Jonge Leeuwen’ is een project dat jonge gemotiveerde clubleden wil activeren, uitdagen en samenbrengen om clubengagement aan te gaan om zo de persoonlijke ontwikkeling binnen jouw club te stimuleren.

‘Jonge Leeuwen’ met een schitterend idee dienen een draft van hun project in bij de KBKB vóór 1 december 2021 op info@korfbal.be. De federatie zal uit alle inzendingen één project kiezen en voorleggen aan de Vlaamse Sportfederatie. Dit project zal dan samen met de VSF en de KBKB verder worden uitgewerkt en de nodige ondersteuning krijgen.

Wat kan je verder nog verwachten?

• Alle deelnemers worden vermeld op de website van Jonge Leeuwen alsook op het digitaal platform van Sport Vlaanderen deeljeidee.sport.vlaanderen;
  • KBKB volgt je mee op in jullie volledige traject;
  • Je wordt uitgenodigd voor verschillende inspirerende sessies en workshops.
  • Je leert andere gemotiveerde jongeren uit andere sporttakken kennen en maakt contacten binnen de sportwereld;
  • Bij eventuele winst krijg je financiële steun voor je project.

We kijken uit naar alle frisse ideeën van onze korfballende Jonge Leeuwen.