26/10/2021

De Diamonds vereffenen een rekening met Duitsland en winnen vlot met 23-7

aanval: Shiara Driesen (1) - Lauren Denis (4) - Brent Struyf (3) - Jordan de Vogelaere (3)

verdediging: Julie Caluwé (5) - Amber Engels (2) - Jari Hardies - Lennert Impens (1)

wisselspelers: Anke Méganck (1) Maite Dewinter, Saar Seys (1), Arne Beeck (1), Lars Courtens (1)

De Diamonds hadden iets recht te zetten tegen Duitsland en maakten dat vanaf het begin duidelijk. Het eerste shot van de wedstrijd kwam uit handen van Brent Struyf en de 1-0 was een feit. Duitsland kon even de bal voelen, maar in de tweede aanval van de Belgen was het opnieuw raak, ditmaal een doelpunt getekend Lauren Denis. Denis samen met Caluwé elk goed voor 3 doelpunten in de eerste helft. Het was Julie Caluwé die met 2 van die treffers een korte lastige periode met wat balverliezen omboog voor de Diamonds. Het knapste doelpunt uit het eerste kwart kwam uit handen van Jordan de Vogelaere die zich ook verdedigend liet opmerken met heel wat sterke rebounds.

De doelpunten kwamen in de aanvangsfase alleen maar uit Belgische handen. De defensie gaf amper kansen weg en zo kon Duitsland pas een eerste doelpunt laten optekenen met nog een dikke minuut te spelen in het eerste kwart.

Het tweede kwart werd daarna ontsierd door een aantal onzachte contacten en zo werd de wedstrijd vaak stilgelegd voor blessurebehandeling. Dit liet zich ook voelen in het scoreverloop: 4-3 in het derde kwart, maar de Diamonds toch met een duidelijke 10-5 voorsprong de kleedkamers in.

Tijdens de rust werden de afspraken nog eens goed doorgenomen en dat loonde want het afwerkingspercentage ging de hoogte in en Duitsland kreeg niet de gelegenheid om in de wedstrijd te komen. Zelfs vanop de strafworpstip lieten de Duitsers de kansen liggen. In totaal zouden ze 3 strafworpen onbenut laten. De Diamonds stoomden door en lieten een 8-1 optekenen in het derde kwart.

Het signaal voor de bondscoach om enkele nieuwe mensen binnen de lijnen te brengen. Shiara Driesen met een knappe doorbraak en Lars Courtens na een geweldige assist van Jordan de Vogelaere zorgden dat het publiek kon rechtveren. De Diamonds, met opnieuw de dames in een scorende rol (14 stuks), staan nu met 2 overwinningen aan de leiding in de groep. Morgen wacht nog het puntenloze Catalonië.

Scoreverloop:

eerste kwart 6-2