10/11/2021

Na een succesvol Europees Kampioenschap in Antwerpen, richten de korfballers zich nu op de indoor clubcompetitie die zaterdag op gang wordt gefloten.

De Topleague zal beslissen over de Belgische kampioen, een titel die ook plaatsing voor de Europacup voor clubteams inhoudt.

Bij het laatste Topleague kampioenschap (2019-2020) kon nog net de reguliere competitie afgerond worden voor dat de covid-situatie alles lam legde. Aangezien Boeckenberg de rangschikking leidde, werden zij als landskampioen 19-20 bekroond en starten nu dus als titelverdediger.

Aangezien er geen finales meer konden gespeeld worden, waren er ook geen runner-up wedstrijden waardoor enkel Meeuwen als kampioen van de Promoleague een plaatsje wist te bemachtigen bij de 8 beste teams.

Het eerste deel van de veldcompetitie leverde al verrassende uitslagen op en dus is iedereen benieuwd naar de resultaten in de Topleague. In maart kennen we het verdict, dan spelen de nummers 1 tem 4 de halve finales op zaterdag 12 maart in de Sport Vlaanderen hal in Herentals zodat dan een week later op zaterdag 19 maart de winnaars de finale kunnen betwisten in de topsporthal in Beveren.

De Topleague is samengesteld uit volgende teams: AKC/Luma, Boeckenberg, Borgerhout/GW, Floriant, Kwik, Meeuwen, Putse en Voorwaarts/Molinos

In de Promoleague strijden Catba, Hoboken/Mercurius, Leuven, Minerva, Riviera/Deurne, Scaldis, Sikopi/Chase en Temse voor een ticket naar de Topleague.

In hoofdklasse 1 zien we Appels, Blauw Wit, Ganda, Hoevenen, Rijko, Spartacus/NDN, Verde en Vobako

en in hoofdklasse 2A zijn dat AGO Aalst, ASKC, Bornem, Edegem, KCBJ, RKC en Technico

Hoofdklasse 2B bestaat uit ATBS, Joki, KCOV, Neerlandia, Sparta Ranst en Vos-SG Waas