19/03/2022

Finale U15 ASKC - Temse 13-12

De supporters van ASKC waren al opgewarmd voor de U15 finale en samen met die van Temse zorgden ze voor een uitgelaten sfeer tijdens deze wedstrijd. ASKC mocht twee keer naar de strafworpstip na 5 minuten spelen om de score te openen. De eerste werd nog gemist, maar wat later was het wel raak en zo kwamen ze 1-0 voor.

De wedstrijd brak helemaal los toen Temse de gelijkmaker lukte en zo kregen we om en om een score waarbij geen van beide teams een kloof kon maken.

In de laatste minuut zorgde Temse dat het met een kleine bonus de rust in kon gaan : 7-8

ASKC wist met een mooi uitgespeelde aanval de gelijkmaker te scoren en via 2 strafworpen kwam het op een 10-8 voorsprong na 4 minuten.

Voor het eerst een 2-puntenkloof op het bord, maar Temse milderde van ver. ASKC liep weer 2 doelpunten uit via een stip.

Temse bleef aanklampen en kwam tot op 1 doelpunt terug (11-10) en via een strafworp was alles te herdoen zo’n 5 minuten voor het eindsignaal.

Aangezien de doelpunten minder vlot vielen in de tweede periode was de spanning te snijden.

ASKC wist in de eindfase via een doorbraak in de kleine ruimte en een korte kans het laken naar toe te trekken: 13-11!

De laatste score viel in de slotseconde met een strafworpdoelpunt voor Temse, maar het feestje bij ASKC was al losgebarsten.