18/05/2022

Stef Cleyman zal volgend seizoen niet als scheidsrechter in actie komen

Stef Cleyman heeft aan het scheidsrechterscomité meer toelichting bij zijn beslissing gegeven:

"De voornaamste reden hiervoor is dat ik de laatste jaren in mijn vrije tijd een andere bezigheid (atletiek) heb gevonden waar ik enorm veel voldoening uithaal en mezelf op sportief vlak nog hard kan uitleven. Mijn huidige leeftijd laat het niet toe om hier nog jaren mee te wachten. Dit is de enige echte reden."

Maar er speelt toch ook nog iets anders:

"De laatste tijd merk ik dat de scheidsrechter meer en meer wordt bekeken als persoon waar alle frustraties van spelers en coaches tegen worden geuit en steeds minder als de neutrale persoon die een wedstrijd in goede banen probeert te leiden. Ik ben te vaak na een wedstrijd naar huis gegaan met het gevoel dat er geen respect was. Dit speelt absoluut ook een grote rol in mijn beslissing."