12/03/2023

Veel doelpunten in de U17 halve finales op zondag

Borgerhout/GW - Spartacus/NDN 26-14

Borgerhout/GW:

Dames: Eveline Dansaert (1) - Fay Lenjou (1) - Sienna Smet (6) - Jynse Vervoort (1) - Lauren Vervloet (1)

Heren: Yani Thonon (3) - Wannes Boonen (2) - Roel Smets (3) - Jason Bunteke (6) - Joran Thonon (1) - Liam Beyers (1)

Spartacus/NDN

Dames: Youna Somers (1) - Fay Nelen (1) - Kato Van Riel (2)

Heren: Thor Fabri (1) - Lucas Van Alstein (4) - Fré Van Meirvenne (1) - Jarri Verholen (3) - Thibo Van Alstein (1)

Borgerhout/GW ging het best van start en opende de score met een doelpunt uit de eerste kans van de wedstrijd en bouwde daarna een 4-0 voorsprong uit. Spartacus/NDN greep naar een time-out en dat loonde want op minder dan 2 minuten gaf het scorebord een stand in evenwicht weer: 4-4. Maar Borgerhout/GW nam terug het heft in handen en stoomde door naar 9-4. Een voorsprong waar Spartacus/NDN weinig tegenin kon brengen en zo met ruime 16-9 cijfers de rust in.

De waardeverhoudingen bleven behouden in de tweede periode en Borgerhout/GW met een stevige 26-14 naar de finale.

Boeckenberg - Sikopi/Chase 18-15

Boeckenberg:

Dames: Mira Demuys (2) - Frauke Van Meirvenne - Charlotte de Haan (3) - Jana Siongers (1)

Heren: Mirko Van den Audenaeren (4) - Senne De Wandel (4) - Matthijs Preckler (2) - Florian Van Hoeck (2)

Sikopi/Chase:

Dames: Soetkin Verschueren - Cezanne Reynaert (5) - Lise Van Steerteghem (2) - Mette Van Emmelo (2)

Heren: Jef Wouters (1) - Joppe Peeters (1) - Staf Troost (3) - Flint De Smedt (1)

Sikopi/Chase met het eerste doelpunt van de wedstrijd, maar Boeckenberg nam het initiatief en naar 5-1 na 6 minuten. Halfweg de eerste helft bleef Boeckenberg nog ruim in het voordeel met een 8-2 stand, maar in het tweede deel knokte Sikopi/Chase zich terug in de wedstrijd en we gingen de rust in bij een 9-6 stand.

De openingsminuut van de tweede helft was spectaculair want erg snel ging het naar 10-8. De score viel daarna wat stil en Boeckenberg kon steeds een kloofje behouden, maar de marge was weg op zo’n 10 minuten van het einde bij 13-13. Cezanne Reynaert zorgde met haar 5de doelpunt dat de laatste 5 minuten ingingen met het kleinste verschil: 15-14. In de slotminuten trok Boeckenberg definitief het laken naar zich toe en is zo de tweede finalist bij de U17.