11/07/2018

De nationale U21 troffen in hun tweede poulewedstrijd Nederland. Door deze loting, kregen ze de mogelijkheid om zich een extra keer te meten met een sterke tegenstrever, geen overbodigheid met de toch beperkte tegenstand op dit WK.

Nederland startte het best, maar België zat, na de openingsminuten waar de foutenlast te hoog was, mee goed in de wedstrijd. Na het eerste kwart was alles nog te bespelen bij een stevige 8-6. In het tweede deel wat minder doelpunten en nog steeds een kleine kloof op het bord bij de rust : 11-9.

De Belgen kwamen goed uit de kleedkamers en via aanvoerder Jarre De Ley ging het naar een 12-12 stand. Qua doelpunten echter het laatste wapenfeit van de belgen want scoren lukte niet meer en de chemie leek weg, zelfs niet vanop de stip en met vrije ballen. Nederland droogweg naar een 19-12 tussenstand en de wedstrijd was gespeeld in het derde kwart. Het vierde deel bracht langs beide kanten weinig doelpunten en zo eindigde de wedstrijd op 21-14.

Voldoende materiaal voor de Belgische selectie, zowel positief als qua aandachtspunten om de rest van het kampioenschap goed verder te zetten. Morgen gaan de Belgen de strijd aan met Hong Kong, een nieuwe opportuniteit om verder aan te scherpen.

De eerste wedstrijd werd Jarre De Ley als speler van de wedstrijd uitgeroepen, vanavond was het Famke Wuyts die als speelster in de bloemetjes werd gezet.

Doelpuntenmakers en doelpuntenaandelen:

Jarre De Ley