14/10/2018

Met Jens Vogels en Sayer Jobe starten we de reeks van korte dagelijkse nabeschouwingen.

Voor beiden een eerste groot internationaal tornooi bij de Diamonds en dus is het moeilijk vergelijken voor hen.

“Gisteren was een lange dag, vroeg opstaan, toch wel wat uren in de bus en dan de laatste wedstrijd van de openingsspeeldag afwerken, dat was niet echt ideaal”, vangt Sayer aan. “Maar we zitten met een erg toffe groep en dat maakte dat het nog wel vooruit ging”, vult Jens aan. “Voor wat we nu al ervaren hebben, is het qua faciliteiten allemaal prima geregeld. Enkel jammer dat we in verschillende hallen spelen, dus qua openingsceremonie was het maar beperkt en je kan ook niet veel andere landen live aan het werk zien”.

Vandaag wacht Duitsland, dat gisteren met miniem verschil Portugal versloeg en dus een goed gevoel hebben overgehouden van dag 1.

“Voor mij betekent dit mijn eerste cap, dat geeft toch wel een speciaal gevoel. Ik ben heel gretig om die eerste speelminuten op het EK te gaan aanvatten”, blikt Sayer vooruit. “Bij Duitsland verwacht ik enkele spelers die ik met Pegasus aan het werk heb gezien op de Europacup.” “Het is een ervaren team en erg gedreven, maar daar moeten we het nodige tegenover kunnen zetten. Ik heb er veel zin in”, vervolgt Jens die vanmiddag ook in de basis start.

De wedstrijd tegen Duitsland wordt zondagmiddag 14/10 om 14u45 gespeeld in Drachten en is live te volgen.