14/10/2018

Na de stroeve openingswedstrijd tegen Tsjechië, kwamen er 7 nieuwe namen aan de uitworp bij België.

Duitsland - België : 20-18

Het jonge team kent heel wat nieuwe gezichten en dus werd het een eerste cap voor verschillende spelers. In het eerste kwart ging het gelijk op en na wat discussie aan de wedstrijdtafel werd een buzzer-doelpunt van Liesbet Bollaerts goedgekeurd (5-5). In het tweede kwart kon België een kloofje maken, maar zag Duitsland op het kleinste verschil komen net voor de rust (11-12).

Na de pauze eenzelfde spelbeeld met een te laag afwerkingspercentage aan Belgische kant en een geroutineerd Duits team dat er steeds meer in ging geloven en ook trefzeker bleek. Met 15-14 werden de laatste 10 minuten ingegaan en ondanks enkele wissels kon het tij niet gekeerd worden. Zo verbaasde Duitsland de korfbalwereld door in de voorronde van België te winnen. Een erg zure nederlaag voor het team van coach Detlef Elewaut.

Samenstelling en doelpunten België:

Shirt Nr

Naam