15/10/2018

De tweede EK-dag bracht teleurstelling met het verlies tegen Duitsland en dus blijft er op de ochtend nadien een wrang gevoel heersen.

Vanmorgen zaten we even samen met Amy Pauwels en Jarni Amorgaste. Gisterenavond hebben ze samen met het ganse team de gebeurtenissen nog goed en uitvoering doorgesproken.

“Het is belangrijk om het tornooi als 1 team verder te zetten”, start Amy. “We moeten er met z’n allen voor 100% blijven gaan”. “We moeten inderdaad als groep bij elkaar blijven en we moeten ons lange termijn doel voor ogen blijven houden en dat vergt tijd” vult Jarni aan. “Het gras wordt ook niet langer als je eraan trekt”.

“Vandaag wacht dan weer Portugal, ook een team dat zeer energiek en met veel drive speelt en dus ook niet te onderschatten is. We zullen ons wedstrijdplan met het hele team voor de volle 100% moeten volgen”.

“De tijden dat we als België dit soort wedstrijden relatief eenvoudig konden binnenhalen, liggen achter ons. Onze tegenstrevers komen met een plan om ons te ontregelen en als het dan bij ons zelf minder goed lukt, dan komen we in de problemen. Hier moeten we met iedereen mee aan de slag.”