19/10/2018
David Van den Bosch

Ten gevolge van de hertekende jeugdcompetitie die gestart is in seizoen 2018-2019 werden de reglementen en structuren aangepast.

Binnen de nieuwe jeugdcompetitie vormt de heenronde van de Veldcompetitie de basis voor de indeling van de reeksen in de Zaalcompetitie. Eén van de hervormingen heeft een terugslag op de bepalingen van de rankingen. Hieronder vind je respectievelijke teksten terug. De volledige teksten zijn beschikbaar onder de Competitiestructuren:

De voorronde wordt gespeeld volgens de bepalingen van het Reglement van Wedstrijden en loopt over maximum 7 wedstrijden. In de voorronde speelt, om de rangschikking te bepalen, elk achttal 1 keer tegen elk ander achttal uit dezelfde afdeling.
Bij afdelingen met minder dan 8 achttallen zullen er verder wedstrijden geprogrammeerd worden, dit teneinde het aantal van 7 wedstrijden te vervolledigen. De resultaten van deze wedstrijden hebben geen invloed op de rangschikking.

Dit wil dus zeggen dat in de afgelopen weken ook wedstrijden zijn gespeeld, die geen invloed hebben op de ranking en bijgevolg op de reeksindeling van de Zaalcompetitie.

Bij de overgang naar onze nieuwe website en de Twizzitcompetitiiemodule, werd hier tot op heden nog geen rekening mee gehouden. Dit wil zeggen dat de ranking verder liep. Dit hebben we ondertussen rechtgezet. In de ranking van de jeugdreeksen is de ranking nu enkel berekend op de 'heenronde'. Wedstrijden die al in de terugronde werden gespeeld, worden niet langer in rekening gebracht bij de ranking, maar zijn wel terug te vinden in de programmatie.