21/10/2018

De Diamonds hebben hun kapitein David Peeters niet het gewenste afscheid kunnen geven.

EK Korfbal kleine finale België-Portugal : 19-20

Woensdag versloegen de Belgen nog erg vlot Portugal, maar het Portugese team dat nu tussen de lijnen kwam, bracht het energieke en fysieke spel dat we van hen gewend zijn. De Belgen konden onvoldoende afstand nemen in de eerste twee kwarten van de wedstrijd en zo werd het een moeilijke wedstrijd. Een kloof van 3 doelpunten werd steeds ongedaan gemaakt en zo stond het 9-9 bij de rust. Het laatste kwart ging Portugal in met een doelpunt bonus: 15-16. Toen de gelijkmaker een feit was, werd er voor België een strafworp herroepen en ging de bal wel op de stip aan de andere kant. Vanaf toen was het voor de Diamonds achtervolgen en wat ze ook probeerden, de gelijkmaker viel niet meer.

Een afscheid in mineur dus voor aanvoerder en korfbalmonument David Peeters (34) die na 72 caps het internationaal korfbal vaarwel zegt.

Samenstelling en doelpunten België:

Shirt Nr

Naam