Stefaan Segers

Een verlieswedstrijd tegen onze Noorderburen zorgde voor een deuk in de medaillekansen

Na een feilloze eerste dag moesten de Scorpions de eerste keer het veld op tegen Hong Kong China, zij werden vlotjes opzij gezet met 1-6. Vervolgens volgde de eerste test van de dag tegen de grootste uitdager voor plek 1 nl: Hongarije. Onze Scorpions moesten hard werken maar konden uiteindelijk gaan rusten met een 3-1 ruststand. Hongarije kwam nog wel terug tot 3-3 maar uiteindelijk trokken de Scorpions het laken naar zich toe (6-3 winst).

Hierdoor kwamen we in de kwartfinale Nederland tegen, voor dit toernooi serieus versterkt met oa. Marjolein Kroon, Momo Stavenuiter, André Zwart en Mandy Koelman. Het werd een zwaarbevochten wedstrijd waarin België uiteindelijk het onderspit moest delven met 4-2 verlies. België kon te weinig profiteren van de tijdelijke man meer situatie door een gele kaart voor André Zwart. Uiteraard een grote teleurstelling maar de focus moest snel terugkomen om de wedstrijd voor de 5de plek veilig te stellen. Daarin kwamen onze Scorpions Portugal tegen, die er op hun beurt niet in slaagden te winnen van Tsjechië (1-3 verlies). Ook hier weer een close game waarbij de Scorpions wel altijd aan de goede kant van het scorebord stonden en dit leidde dan ook tot een 6-3 winst, waarbij een sterk scorende Maité Dewinter de Scorpions bij de hand nam.

De 3de en laatste dag stond er nog 1 wedstrijd gepland tegen USA, waar oude bekende Erik van den Bulck aan het roer staat. Deze keer een wedstrijd met veel doelpunten, alsook 2 gele kaarten voor onze tegenstander Willard Johnson & Ashley Graham. Tot op dat moment verliep de score gelijkopgaand (7-7) daarna konden onze Scorpions uitlopen tot een uiteindelijke 12-7 eindstand.

Een stevige driedaagse werd zo positief afgesloten waardoor we op een 5de plek eindigen. 1 verlieswedstrijd op 8 wedstrijden in de knock-outfase bleek fataal voor de medaillekansen. Zo toonde aan dat het internationale beachkorfbaltoneel de komende toernooien wel eens geregeld voor verrassingen kan zorgen. Volgende doel voor onze Scorpions in hun weg en voorbereiding naar de World Games wordt de World Cup Beach Europe in Temse aankomende zomer, dat zal plaatsvinden op 24-25 augustus.

Robbe Catthoor sloot het toernooi af als topschutter van onze Scorpions met 15 doelpunten!