04/09/2022

De traditionele seizoensopener tussen de Belgische en Nederlandse veldkampioen werd gespeeld op Floriant.

Floriant mocht in haar 50ste verjaardagsjaar de Nederlandse kampioen PKC/Vertom verwelkomen om te strijden voor de Supercup. De jeugd werd betrokken bij dit sportief evenement en zo werden er een clinic en wriemel-activiteiten georganiseerd voorafgaand aan de hoofdwedstrijd.

Aanvankelijk ging het gelijk op, maar naarmate het eerste kwart vorderde nam PKC/Vertom de leiding (2-5). De Nederlanders konden langere aanvallen opzetten, meer herhalen en zo werd de kloof iets groter en werd er gerust bij een 6-12 stand. Eens uit de kleedkamers liep het afwerkend niet goed langs Floriant-kant en liep PKC/Vertom verder uit (9-17). Met een sterk laatste deel (5-5) werd deze aangename wedstrijd besloten met een 14-22 overwinning voor de Nederlandse kampioen en kan het seizoen 2022-2023 van start.