18/03/2023

Boeckenberg lukt er opnieuw in om de titel te behalen, ditmaal ten koste van Borgerhout/Gw: 24-15

FINALE TOPLEAGUE Boeckenberg - Borgerhout/GW 24-15

Boeckenberg

D: Tess Voshart (1) - Lisa Van Gorp (4) - Nikki Schilders (4) - Tine Pirquin (2)

H: Jordan de Vogelaere (4) - Tibo Dujardin (5) - Thomas Thijs (1) - Joppe Bellemans (1)

Wisselspelers: Lucas De Ridder (2) - Lauren Somers - Dennis de Vogelaere

Borgerhout/GW

D: Ellen Saey - Daphne Van den Bossche (1) - Amy Pauwels (3) - Elke Ledent

H: Jaro Peeters (1) - Kian Amorgaste (2) - Roy Van Laeken (2) - Jarni Amorgaste (2)

Wisselspelers: Glenn Pauwels (4) - Thomas Mol

De Panters hebben de Zebra’s direct bij het nekvel gegrepen in de beginfase van de Topleague finale. Een erg trefzeker Boeckenberg (28% in de eerste helft) nam direct een 2-0 voorsprong en het liet Borgerhout/GW niet in de wedstrijd komen. De eerste tegentreffer uit Borgerhoutse handen liet zich optekenen na 4 minuten, maar direct gecounterd door Nikki Schilders (3-1)

Wanneer onder andere Tibo Dujardin en Lisa Van Gorp de voorsprong opdreven naar 8-3 greep Borgerhout/GW coach Philip Dockx naar een time-out en wat later veranderde hij de broers Amorgaste van vak en kwam Glenn Pauwels in de ploeg ten koste van Jaro Peeters.

Voor Boeckenberg had het niet direct impact want via aanvoerder de Vogelaere naar een 10-4 voorsprong. Aanvallend bleef Borgerhout/GW het moeilijk hebben wat resulteerde in een relatief laag afwerkingspercentage.

Dit liet Boeckenberg toe om verder uit te lopen en een ruime 16-9 te laten optekenen bij de rust.

Tibo Dujardin opende de score in de tweede helft met zijn 4de treffer van de avond. Wat Borgerhout/GW ook probeerde het was een schim van zichzelf en Boeckenberg bleef vlot combineren. In plaats dat de kloof kleiner werd, diepten de Panters deze verder uit naar een 22-14 voorsprong. Zelfs een scoreloze periode van Boeckenberg was geen opportuniteit voor Borgerhout/GW en zo toch wel de kampioenstitel met ruime 24-15 cijfers naar Boeckenberg.

Reeds voor de tweede maal in de recente geschiedenis lukt Boeckenberg er in om als vierde uit de reguliere competitie de finales naar haar hand te zetten en de titel binnen te halen.