22/02/2024
Stefaan Segers

Samen met de topsporters moedigen we alle scholen,
gemeenten en steden in Vlaanderen aan om het olympisch gevoel op te roepen en
met je leerlingen en inwoners drie VIP2024-uitdagingen aan te gaan.

De hele sportwereld telt af naar de Olympische en Paralympische Spelen in 2024 in Parijs. De Vlaamse topsporters worden in 2024 onze vips, onze Vlamingen in Parijs,
en het is onder die VIP2024-vlag dat ze ook heel Vlaanderen letterlijk en figuurlijk in beweging willen brengen. Desondanks korfbal niet is opgenomen in het Olympisch programma nemen we als korfbalfederatie toch deel aan deze grote campagne!

Wat is de bedoeling?

De Jeugdolympiade wil kinderen uit de 2de en 3de graad basisonderwijs en de 1ste graad secundair onderwijs laten kennismaken met tal van sporten. Als organisator
van de Jeugdolympiade kies je zelf welke sporten aan bod komen. Elk kind ontvangt bij deelname een olympisch attest en kan bijkomend een symbolische
bronzen, zilveren of gouden medaille verdienen. Voor een groep van 20 à 25 deelnemers duurt de afname van de vijf testen ongeveer 50 minuten.

Alle concrete info hierover vinden jullie terug op de volgende pagina. Informeer bij je lokale gemeente/stad of zij deelnemen aan deze Jeugdolympiade en om korfbal mee op te nemen of por de lokale scholen om hierin korfbalinitiatieven te nemen, al dan niet ondersteund door vrijwilligers van de club!

Of schrijf jullie zelf in als sportclub! ---> Hoe word je een VIP2024-sportclub? https://www.sport.vlaanderen/sportclubs/onze-acties-en-campagnes/word-vip2024-sportclub/

Korfbal vinden jullie terug in het draaiboek op pagina 59-62.

Veel succes!